Bagaimana untuk mengekalkan kulit leher dan décolleté awet muda

kulit muda leher dan décolleté

Wanita cuba menjaga kulit mereka setiap hari, tetapi sering melupakan leher dan décolleté. Klinik kosmetik menawarkan kaedah yang berkesan dan selamat untuk mengembalikan kecantikan dan keserian kulit tanpa tempoh pemulihan yang panjang.

Ciri-ciri kawasan leher dan décolleté

Mengikut keadaan leher, décolleté dan kulit tangan, umur boleh ditentukan dengan tepat. Di kawasan ini, kulit mengalami perubahan berkaitan usia lebih awal. Proses penuaan awal berlaku disebabkan oleh keanehan struktur zon halus.

Kulit leher dan décolleté mempunyai lapisan nipis lemak subkutan, jadi ia kurang dilindungi daripada pengaruh persekitaran. Ia kehilangan kelembapan lebih cepat, disebabkan oleh penurunan dalam pengeluaran kolagen dan elastin, nada, turgor, penurunan keanjalan, kendur, kedutan, cincin Venus muncul. Yang terakhir ini sering diperhatikan dari usia awal kerana struktur anatomi, tetapi terdapat punca lain yang boleh dihapuskan.

Cincin Venus muncul dengan usia pada mereka yang suka tidur di atas bantal tinggi, serta mereka yang menghabiskan banyak masa di komputer dan alat lain, membaca buku berbaring. Melihat skrin alat, buku, seseorang menundukkan kepalanya sebanyak 45-60 darjah, dan penampilan kedutan tidak dapat dielakkan. Di samping itu, beban pada otot leher meningkat, dan dengan duduk yang tidak betul yang berpanjangan di komputer, ia juga memberi tekanan pada tulang belakang. Selalunya, bantuan bukan sahaja pakar kosmetik, tetapi juga pakar kiropraktik diperlukan.

Jika anda ingin mengelakkan masalah sedemikian, pastikan kepala anda lurus, luruskan bahu anda dan jangan membaca dalam keadaan baring. Ia mungkin terdengar aneh, tetapi ia adalah penting - ia akan menjejaskan keadaan kulit dan kesihatan secara umum. Setiap gadis, wanita tertakluk kepada penjagaan kulitnya untuk mengelakkan perubahan berkaitan usia, untuk melambatkan penampilan kedutan. Penjagaan tepat pada masanya harus dimulakan dari kira-kira 23-25 tahun, kerana selepas 35-40 proses penuaan sudah bermula.

Bagaimana untuk mengekalkan kulit muka, leher, décolleté awet muda

Langkah penting dalam memelihara belia ialah penjagaan di rumah. Kulit halus di leher dan décolleté memerlukan setiap hari:

  1. Pembersihan. Beri keutamaan kepada produk lembut, bukan alkali, elakkan formulasi berbuih dengan surfaktan, asid. Lebih baik memilih tekstur berkrim dan berminyak. Anda perlu mencuci muka selama kira-kira seminit, lebih baik tidak mengelap kulit dengan tuala, tetapi membasahinya dengan serbet;
  2. Toning. Untuk memulihkan pH kulit, sediakan untuk penjagaan selanjutnya, supaya serum dan krim lebih baik diserap;
  3. Kosmetik pelembap. Adalah lebih baik untuk menggunakan krim yang mengandungi panthenol, tokoferol (vitamin E), palmitoyl glycine, niacinamide (vitamin B3).
  4. Perlindungan UV, terutamanya pada musim panas.

Penggunaan serum dan produk lain dengan aktiviti antioksidan, perlindungan UV akan menyelamatkan anda daripada pemusnahan kolagen dan photoaging.

Prosedur kosmetologi untuk peremajaan wajah di pakar kecantikan

Johann Goethe bergurau: "Belia adalah kekurangan yang berlalu dengan cepat, " tetapi untuk semua ketepatan ahli falsafah, penyair dan penulis, seseorang tidak mahu bersabar dengan realiti sedemikian, dan ia tidak perlu. Kosmetologi moden adalah sistem yang merangkumi banyak cara untuk menyelesaikan masalah kulit dan mengembalikan keremajaan kepadanya. Setiap tahun teknik dipertingkatkan, yang memungkinkan untuk meningkatkan dan menyatukan hasilnya. Prosedur untuk pencegahan dan pembetulan perubahan berkaitan usia adalah individu, dipilih dengan mengambil kira kes klinikal tertentu.

Mesoterapi

Salah satu prosedur kosmetik yang paling popular dan biasa dalam perubatan estetik. Ia terdiri daripada pengenalan koktel penyediaan dengan jarum ultra-nipis. Komposisi mungkin termasuk: unsur surih, vitamin, asid amino, oligoelemen dan komponen lain. Intipati prosedur adalah untuk menenun kulit dengan bahan berguna, membangkitkan proses metabolik semula jadi. Ia membantu menyelesaikan masalah berikut:

  • tanda-tanda penuaan pramatang;
  • lingkaran hitam di bawah mata;
  • bintik-bintik gelap;
  • kehadiran kedutan;
  • warna kulit kusam;
  • kehilangan keanjalan;
  • kulit kendur di lipatan nasolabial, kerutan di dalam mulut;
  • keadaan selepas jerawat;
  • kulit kering, dehidrasi, dll.

Mesoterapi kulit leher dan décolleté boleh dimulakan pada usia kira-kira 20 tahun. Kursus ini terdiri daripada 5-6 prosedur, bergantung pada masalah dan komposisi koktel, ia perlu diulang 1-2 kali setahun. Teknik suntikan memberikan ketidakselesaan yang minimum, mempunyai senarai kecil kontraindikasi, dan koktel dilihat dengan sempurna oleh kulit. Sekatan termasuk:

  • mengambil antikoagulan;
  • pelanggaran fungsi pembekuan darah;
  • onkologi;
  • tempoh akut penyakit kronik
  • proses keradangan di kawasan kerja;
  • tempoh pemburukan penyakit kronik;
  • kehamilan, penyusuan;
  • patologi teruk dari sistem kardiovaskular, buah pinggang.

Mesoterapi dengan ketara meningkatkan keadaan kulit: ia meningkatkan keanjalannya, keanjalan, memberikan kesan mengangkat, menghilangkan deposit lemak tempatan, bintik-bintik umur. Teknik ini berkesan terhadap dagu kedua dan urat labah-labah. Prosedur peremajaan muka bolehlulus wanita dan lelaki.

Biorevitalisasi

Teknik bukan pembedahan moden yang bertujuan untuk memperbaiki struktur dan penampilan kulit dengan persediaan dengan asid hyaluronik. Bahan ditadbir mengikut arah dan berdos. Ini adalah cara yang cekapmengekalkan keremajaan kulit muka selepas 25 tahunwalaupun boleh diamalkan pada usia yang lebih awal. Hasilnya disimpan untuk masa yang lama, yang bergantung pada bilangan prosedur.

Asid hyaluronik bertanggungjawab untuk penghidratan dan keanjalan kulit. Pada usia muda, sudah cukup untuk mengekalkan keseimbangan air biasa tanpa prosedur kosmetik tambahan. Selepas 25-30 tahun, tahap mula menurun - kulit kehilangan kelembapan, keanjalan, pudar dan secara amnya berumur, kedutan mula terbentuk.

Asid hyaluronik adalah pertahanan penting dalam memerangi usia. Penghidratan yang kuat dan tahan lama membantu meningkatkan proses biokimia dalam kerja sel kulit - kedutan tidak berpeluang untuk wujud. Keputusan boleh dilihat selepas prosedur pertama. Kulit tepu dengan kelembapan, menjadi lebih elastik, dan warna lebih sekata, pemerah pipi muncul. Kursus ini terdiri daripada 3-6 prosedur, disyorkan untuk mengulanginya 1-2 kali setahun.

terapi kolagen

Kaedah yang berkesanmengekalkan keremajaan kulit muka selepas 30-35 tahun. Pada usia inilah proses penghasilan kolagen dan elastin anda sendiri terganggu. Untuk mengimbangi kehilangan dan merangsang kolagen anda sendiri, terapi kolagen pada kulit leher dan decollete adalah perlu. Hasilnya melebihi semua jangkaan. Kolagen adalah protein yang paling penting dalam kulit, membentuk 90% daripada dermis dan memastikan ia muda dan sihat.

Kaedah terapi kolagen melibatkan pengenalannya di bawah kulit menggunakan jarum terbaik untuk mengembalikan kulit ke bingkai. Bahan yang disuntik sepenuhnya mengulangi struktur kolagen manusia, bertindak sebagai matriks untuk pembentukan tisu baru. Prosedur memberikan hasil yang stabil, protein mempunyai kesan yang lebih berpanjangan, jika kita membandingkannya, sebagai contoh, dengan asid hyaluronik, yang rosak dan dikeluarkan dari badan lebih cepat daripada kolagen. Petunjuk untuk menjalankan:

  • chrono-, photoaging;
  • pemulihan rangka kerja kolagen kulit penuaan;
  • pembetulan parut, tanda regangan;
  • penyediaan untuk kulit sederhana, penurapan semula laser dan tempoh pemulihan selepasnya. /li>

Selepas prosedur kosmetik untuk peremajaan muka, leher, décolleté, bilangan kedutan berkurangan dengan ketara. Kulit menebal, menjadi anjal, licin, berseri, tanda-tanda kendur hilang.

Pembetulan "cincin Venus" dengan pengisi

Pengisi adalah persediaan untuk mengisi kedutan, menambah jumlah yang diperlukan. Klinik profesional menggunakan pengisi asid hyaluronik yang stabil untuk membantu menghilangkan kedutan, garisan dan lipatan yang telah terbentuk selama bertahun-tahun. Kelebihan prosedur:

  • kesan cepat kelihatan;
  • keselamatan - pakar klinik hanya menggunakan ubat yang diperakui;
  • ketidakselesaan minimum - prosedur dijalankan dengan jarum nipis, krim anestetik digunakan di kawasan kerja;
  • hasil yang tahan lama.

Anda boleh menilai kesannya serta-merta selepas suntikan, hasil akhir dapat dilihat selepas 3-4 minggu. Lipatan dilicinkan, kulit yang menggeleber diketatkan, keanjalannya meningkat, kelegaan diratakan.

Terapi botulinum

Satu lagi prosedur yang berkesan untuk peremajaan wajah, yang dikaitkan dengan pengenalan toksin botulinum jenis A. Ia merujuk kepada protein yang mengganggu penghantaran impuls saraf ke otot. Selepas suntikan, mereka berehat, akibatnya - kulit meluruskan, kehilangan kedutan di kawasan tindakan dadah.

Toksin botulinum adalah racun. Jika tertelan, ia boleh menyebabkan kelumpuhan organ-organ penting. Tetapi persediaan berdasarkannya, yang digunakan oleh doktor, tidak menimbulkan bahaya kesihatan, kerana di dalamnya toksin botulinum dikaitkan dengan protein tambahan. Akibat yang teruk hanya mungkin jika lebih daripada 2000 unit memasuki badan. Terdapat 50-100 daripadanya dalam satu botol, iaitu, kira-kira 20-40 botol harus diberikan kepada seseorang pada satu masa, yang mustahil - tidak seorang pakar pun akan melakukan ini.

Teknik ini dipelajari dengan baik, terbukti, selamat dan membolehkan anda menghilangkan kedutan hampir semua kedalaman. Ini bagusprosedur peremajaan muka selepas 40 tahundan walaupun pada usia yang lebih awal, jika ditunjukkan.

Persediaan disuntik dengan jarum super nipis - trauma pada kulit adalah minimum. Kesannya berlangsung purata 3-6 bulan, bergantung pada jenis produk. Prosedur ini tidak mengambil banyak masa, kira-kira 10-15 minit.

Terima kasih kepada pengalaman bertahun-tahun dan profesionalisme, pakar klinik akan membantu anda mencari penyelesaian terbaik untuk setiap masalah. Pakar kosmetik akan memberitahu anda secara terperinci pada perundingan pertama apaprosedur peremajaandiperlukan untuk anda, dengan mengambil kira ciri-ciri kulit.